Het afgeplatte, multifunctionele stuurwiel van de Polo R WRC is, net als de bescheiden vormgegeven stoelen die je ook in de GTI tegenkomt, ruim verstelbaar. In die mate dat je jezelf gemakkelijk een rallypose kan aanmeten. En als kers op de taart kom er ook er een nulpuntmarkering en een echte race-plunje aan te pas. Voor extra grip, maar ook om onmiddellijk in de juiste sfeer te komen. Al geldt dat enkel voor de bestuurder. De rest van het interieur vertoont immers amper sportieve elementen. Enkel de zwarte dakhemel, de sportpedalen en de pookknop met WRC-logo, dat je ook onderaan het stuur terugvindt, verraden zijn ware inborst. Alsof VW het extraverte lichaam van de Polo R wilde compenseren met een binnenruimte die, op het stuurwiel, de blauwe tellers en dezelfde kleur voor stiksels her en der na, amper verschilt met die van het massaproduct zonder rallyplannen.
Eén uitvoering, geen opties
Wat comfortitems betreft ben je in de Polo WRC best gediend. Een radio-navigatiesysteem (RNS 315) met 4 luidsprekers toont je de juiste weg en brengt muziek in de cabine (de krachtbron klinkt beter, we zeggen het er al bij), een snelheidsregelaar behoedt je van onverwachte boetes en we noteren ook airco, een stof- en pollenfilter, zetelverwarming, telefoonvoorbereiding, een multimediastekker en een kleine, door ondergetekende ongebruikte middenarmsteun. Een USB-aansluiting evenwel staat niet op de lijst van voorzieningen.