Als het woord ‘optie’ nog niet gevallen is, dan is dat wellicht omdat Toyota ze eigenlijk niet aanbiedt. Naast de vier uitrustingsversies heb je eigenlijk alleen de verscheurende knoop om al dan niet voor metaalkleur te gaan door te hakken.
Geen bits en bytes
In deze rubriek zijn er evenmin opties die je keuze bemoeilijken. Elke Verso beschermt zijn inzittenden op gelijke manier. Hoogtechnologische elektronische snufjes als een rijstrookassistent, bordenlezende camera, automatische remfuncties of dodehoekwaarschuwing vind je daarin overigens niet terug. We hebben dat in het verleden reeds al minpunt aangehaald, vooral omdat steeds meer concurrenten die weg hebben ingeslagen, maar het is nu niet zo dat we de inmenging van alle bits en bytes missen tijdens het rijden.
7 airbags
Wat Toyota steevast monteert van voorzieningen beschouwen we dan weer als erg degelijk. Er zijn actieve hoofdsteunen, Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes, er is noodremhulp en stabiliteitscontrole. Wie airbags wil tellen geraakt tot zeven. De vorige Verso haalde al het maximale aantal van vijf sterren binnen op de EuroNCAP crashtests. Voor onze gemoedsrust is dat voldoende.