Natuurlijk is de Outlander nog steeds 4,65m lang, 1,80m breed en 1,68m hoog, maar dat betekent niet dat er geen uiterlijke verschillen zijn. Er is wat cosmetisch werk verricht om de stekkerhybride van z'n broertjes te onderscheiden. Zo zijn alle koetswerkpanelen in de lak gezet en kreeg de grille een meer elegante vormgeving. De achterlichtunits bestaan steeds uit LEDs, geschikt achter wit glas, de velgen zijn specifiek voor het model en natuurlijk mochten de nodige badges - op kofferklep en flanken - niet ontbreken. Keuze heb je uit vijf tinten en de lichtblauwe metaalkleur van ons testexemplaar is alleen te koop op de PHEV.
Merk je dan aan de buitenzijde niets van de batterijunit en de elektromotor? Wel, achter de benzineklep zit ook een een stekkerdoos en wie werkelijk alle cijfermateriaal gaat vergelijken spot uiteindelijk ook de tot 19cm gekrompen bodemvrijheid. De batterijen zijn immers in een sandwichconstructie onder het passagierscompartiment geplaatst en de nieuw geperste vloerplaat komt wat lager.