De Suzuki SX4 behaalde een vijf-sterren-EuroNCAP notering, met een puike score voor bescherming van volwassen inzittenden (92%) en kinderen (80%), voor actieve veiligheid (81%) en zoals gebruikelijk een wat lager cijfer voor de bescherming van voetgangers (72%). Aanwezig zijn driepuntsgordels op alle zitplaatsen (Suzuki verliest bij ons wel punten omdat je de middelste gordel achteraan tegen het dak moet gaan zoeken), stabiliteitscontrole (verplicht), bandenspanningscontrole (binnenkort verplicht), Isofix-ankers voor de kinderen en maar liefst 7 airbags.
Als je de SX4 S-Cross bestelt met vierwielaandrijving, wat hier niet het geval is, dan moeit de elektronica zich ook met de aandrijfkracht die elk wiel toebedeeld krijgt. Het doel is daar om, terwijl de bestuurder gas geeft, mild onder- of overstuur te corrigeren. Overigens niet alleen door enkele wielen meer pk's toe te stoppen. De elektrische stuurbekrachtiging draait ook zelf aan het stuur. Als je dat als bestuurder niet wil, moet je je biceps inschakelen.