Bovenop de extra's die je op een 'Grand Luxe' krijgt, zoals een USB-aansluiting, kunnen we in deze Plus ook tellen op extra interieurverlichting, meer (te ruim bemeten) bekerhouders en een centrale armsteun achteraan. Ook is het stuurwiel hier in aangenaam aanvoelend leder gewikkeld en bevat het schakelaars om handenvrij te bellen. De stuurbediening laat je overigens toe tussen niet-geprogrammeerde radiozenders te surfen. Voorts mocht de velg iets meer rechtop opgesteld zijn, al zit het met de verstelbaarheid (zowel in de hoogte als in de diepte) wel goed.
Voor de vrolijke noot zorgen blauwe tellers en accenten die geborsteld aluminium imiteren, maar daar blijft het bij. Zoals onze collega aanhaalde in een eerdere test, beschikt de SX4 niet over een interieur dat lang in het geheugen blijft hangen. Waar op zich niets mis mee is. Deze Suzuki gaat nergens echt in de plus, maar ook niet in de min. De zetels zitten OK, al valt de zitpositie te hoog uit (de verstelbaarheid is wat dat betreft beperkt) en is er geen hoofdruimte in overvloed. En achterin al zeker niet, dus hou daar bij een eventuele aankoop rekening mee.
De plastic interieurpanelen zijn van de harde soort, maar de algemene indruk is wel degelijk. Net als in de Swift dus. We bemerken wel een povere overgang van de boordplank naar de deurpanelen, maar iets zegt ons dat niemand daar de slaap voor zal laten. De afwezigheid van een degelijke voetsteun stippen we wel als een minpunt aan.
Rij-informatie vraag je niet op via de hendel van de ruitenwisser, zoals tegenwoordig vaak het geval is, maar wel via lange drukknoppen ingebracht in de instrumentencluster. Handig is anders, en zeker tijdens het rijden. Ook valt de ergonomie hier en daar tegen. Gelukkig verloopt de bediening van de optionele navigatie, infotainment enzovoort wel intuïtief.
De menu's weergegeven op het centrale aanraakscherm ogen een pak moderner dan die van de Swift en de resolutie is bij de tijd gebracht. Wie bij vertrek van radiokanaal wil wisselen, of eender welke andere functie wil raadplegen via het centrale display, dient wel eerst een 'disclaimer' weg te klikken.
Om deze rubriek af te ronden halen we ook even de stembediening voor de radio aan, een toepassing waar Suzuki nog lang niet mee op punt staat. Slechts een tweetal radiozenders werden (af en toe) herkend. Geen aanrader dus.