De tweede generatie SX4 - nu zonder koppelteken en met toevoeging S-Cross - wordt niet langer in samenwerking met Fiat gebouwd. Al is een Italiaanse 1.6l diesel wel nog steeds beschikbaar. Wie daarvoor kiest, is minstens € 21.799 kwijt. Maar het kan ook beduidend goedkoper, met name met de enige andere motorkeuze onder de kap: een benzinecentrale met evenveel longinhoud en vermogen in de aanslag (120pk). De Suzuki SX4 ermee uitgerust kost minimaal € 16.999.
Kopers kunnen opteren tussen voor- en vierwielaandrijving en tussen een handgeschakelde versnellingsbak en een CVT. Deze laatste is wel enkel op de benzineversies verkrijgbaar en zien we in Europa niet meteen potten breken. De manuele bak telt 5 verhoudingen in geval van de benzineversies, en 6 indien je de zelfontbrander aanstipt. Ook enkel bestelbaar met benzine door de leidingen is de instapper ‘Advantage', terwijl we hogerop in het gamma de 'Grand Luxe' (zeg maar GL), de 'Grand Luxe Plus' en de 'Grand Luxe Xtra' terugvinden. Wij nemen ditmaal de GL+ mee op sleeptouw, die je met € 19.999 op zak de jouwe kan noemen.