Ook de binnenzijde lijkt als twee druppels water op die van de 3-Reeks. En opnieuw kunnen we weer stellen dat er niets mis mee. Het testvoertuig oogt weliswaar eerder steriel, omdat de erg sobere maar perfect afleesbare boordplank er ook nog eens gecombineerd wordt met zwart leder en aluminium, maar er zijn andere combinaties leverbaar die het geheel wat frivoler maken.
Door de lage zithouding, in uitstekende zetels, naast een naar de bestuurder gerichte middenconsole, adem je de sportieve sfeer in nog voor er een meter is gereden. Het relatief kleine stuurtje doet er nog een schep bovenop, maar terwijl bij sommige M-producten de velg zowaar té dik is, vinden we die hier net goed.
De toegang naar achter valt mee, binnen de beperkingen van het concept uiteraard, en eens gezeten, heb je weinig reden tot klagen. Tenzij je een panoramisch uitzicht verwachtte. Overigens valt op dat de zetels je er ook erg goed op je plaats houden en dat hoofd- en beenruimte uiteraard wel varen bij de groeischeut die het model ten opzichte van de vorige generatie 3 Coupé onderging.
En laat ons tenslotte ook nog eens de laadcapaciteit aanstippen. Die bedraagt 445l. Een tikkeltje minder dan de concurrenten van Audi en Mercedes, maar het gaat om hooguit 10 liter. We maken ons sterk dat je die nooit mist.