Range Rover Hybrid Veiligheid

Range Rover Hybrid
Bekijk 21 foto's
Door: AUTO55 23-11-2013

De EuroNCAP heeft nog geen Range Rover door de martelkamer gehaald. En dat zal ook niet gebeuren. De markt is te klein voor Land Rover om enkele peperdure exemplaren tot schroot te laten herleiden. Dat betekent evenwel niet dat je je onveilig moet voelen. Het model voldoet aan de Amerikaanse richtlijn, wat betekent dat er zo maar even 6 ton op het dak kan rusten. En met minder gewicht op de weegschaal komt er ook minder energie vrij bij een botsing. Bovendien kan aluminium meer newtonmeters per kilogram absorberen, wat goed nieuws is voor de veiligheidscel rond de inzittenden.

De aanwezigheid van een elektromotor en een kleine accuset verandert niets aan de voorzieningen, op wat meergewicht na. Je beschikt dus nog steeds over tenminste zes airbags, gordels en spanners op alle zitplaatsen en alle denkbare elektronische rijhulpmiddelen. Lof voor Land Rover, omdat ze behoorlijk op de vlakte blijven en enkel ingrijpen wanneer het echt nodig is. We kennen andere voorbeelden...

Geef commentaar
comments by Disqus