Hét verkoopsargument van de Touring is natuurlijk de grotere koffer. Daar past 495 liter in (35l meer dan in de vorige editie) of 1.500 eenheden met de driedelige achterbank in horizontale positie. Waarden die in lijn liggen met die van de directe concurrentie - nu nog - maar er zijn mindere goden die op dit vlak stukken beter scoren. De koffer heeft weliswaar een lage laaddrempel en kan worden uitgerust met een aanpasbaar bevestigingssysteem met meerdere steekelementen. Wat mooi meegenomen is, maar je moet er wel voor bijbetalen. De vloerplank is volledig uitneembaar.
De 320d Efficient Dynamics Touring afficheert een lager luchtweerstandscoëfficient dan de 318d met dezelfde koetswerkvorm. Van de Cx-schaal lezen we 0,26 in plaats van 0,27, mede dankzij banden met een lage rolweerstand en door de koets 1,5cm dichter bij de grond te brengen. Het resultaat? Een verminderde neiging om er veel diesel door te jagen. In theorie althans. Hij is wel 15kg zwaarder dan de 318d Touring, die aftikt op 1.555kg.
Zoals steeds kan je kiezen uit drie uitrustingsniveaus (Modern, Sport en Luxury) en kunnen er naar hartelust toebehoren worden aangekruist. Op voorwaarde uiteraard dat je bereid bent met de nodige centen over de brug te komen. Verrassingen op dat gebied zijn er dus niet.