Er zijn nogal wat uiterlijke wijzigingen, maar omdat ze allen subtiel zijn, blijft de Duster in één enkele oogopslag herkenbaar. Het model kweekte extra zelfvertrouwen en dat zie je aan de herwerkte grille, de dikke dakstangen (die nog steeds een hoog draaggewicht van 100kg aankunnen), de hertekende lichtunits en wat nieuwe kleuren en velgen. Dagrijlichten zijn nu verplicht - en dus aanwezig. LED's zijn er uitsluitend tegen een meerprijs van € 250. Wie vol voor het SUV-uitzicht kan gaan, wordt aangeraden een Pack Off Road of een Pack Aventure te bestellen, maar echt functionele onderdelen omvatten die niet.
Om extra woorden te kunnen slijten aan de talrijke interieurwijzigingen, sleuren we hier al even de koffer bij. Daarin past voortaan 475l. Een tikkeltje meer dan voorheen en dat is te danken aan de aanwezigheid van een degelijke hoedenplank, eerder dan het flexibele rolgordijn. Aan die extra litertjes heb je dus niets, maar het gebruiksgemak gaat er wel op vooruit. 4x4-versies geven overigens iets meer dan 30 liter toe. Allemaal onder de normale koffervloer overigens. Je moet de differentiëlen natuurlijk ergens kwijt.
Een neerklapbare achterbank doet het volume aanzwellen tot 1.626l en wie passagierszetel vooraan plat legt kan voorwerpen tot 2,70m laden. Erg puike waarden allemaal voor een SUV die per slot van rekening slechts 4,31m lang, 2m breed (buitenspiegels incluis) en 1,69m hoog is.
Onder de koets zit tenminste 21cm lucht. Een flinke bodemvrijheid dus, en dat betekent dat de Duster ook op terrein behoorlijk uit de voeten kan. Zelfs als je bedankt voor de vierwielaandrijving, geraak je - als de ondergrond niet te glad is - met een overrijhoek van 23° of een vertrekhoek van net geen 35° al meer dan behoorlijk ver. Zowat elke andere compacte SUV is dan al wat bumperschilden of sierlijsten kwijt.