Het onderstel met een wielbasis van 2,63m is identiek aan dat van de Logan en Sandero. Dat betekent meteen ook dat die korter is dan voorheen. En met z'n grote achteroverhang (1,04m) die behoorlijk hoog boven het asfalt verheven is om de ophanging voldoende bewegingsruimte te geven, oogt deze Logan MCV als een klassieke Franse break. En hoewel de nadruk bij de vormgeving van deze 4,49m lange en 1,73m brede middenklasser minder op design lag dan bij sommige van z'n aan profileringsdrang lijdende concurrenten, kan je bezwaarlijk stellen dat deze Dacia er onverzorgd of zelfs erg goedkoop uitziet. Zeker niet in het voorgereden afwerkingsniveau.
Doen we de grote kofferklep open, dan ontwaren we een laaddrempel die op 59cm van de grond zit en worden we getrakteerd op minstens 573 liter laadvolume. Puik, maar lang niet zo goed als bij z'n voorganger die met vijf zitplaatsen in gebruik meer dan 700 liter kon slikken. Vergelijk de koffer met die van de gewone Sandero en je ontdekt 43cm meer laadlengte. In de configuratie met twee plaatsen loopt het volume op tot 1.518 liter en als je de ruimte van de passagierszetel vooraan kannibaliseert kan je voorwerpen tot een lengte van 2,75m diagonaal laden. De achterbank klapt neer in ongelijke delen, maar de laadvloer is spijtig genoeg net niet geheel vlak.