Ruim is deze vierwieltrekker in elk geval. Alle inzittenden hebben plaats zat, er zijn voldoende bergvakken aanwezig en de stoelen zitten comfortabel en zijn voldoende verstelbaar. En hoewel je 3,5cm hoger zit dan in de vorige Forester om je uitzicht over de omgeving bij te spijkeren, merk je dat nauwelijks aan de instap. De zichtbaarheid rondom is dankzij de grote raampartijen overigens exemplarisch te noemen. Té reusachtig zijn dan weer de bekerhouders in de middentunnel, waar een blikje frisdrank in zwemmen kan.
Maar het kan ook in de andere richting verkeren, daar zowel de voetsteun als de knopjes van het (aftermarket) navigatiesysteem van Kenwood te klein uitvallen. Daarvan is de zichtbaarheid beperkt bij fel zonlicht, maar je kan er wel DivX- en DVD-bestanden mee aflezen. De aankleding van het interieur is verzorgd en degelijk geassembleerd. Toch zijn plastic boordpanelen legio, staat de afwerking niet op punt, laat het design zich eerder als saai, geblokt en somber omschrijven en heb je meer de indruk met een utilitair werkpaard onderweg te zijn dan met een hippe SUV. Niet helemaal zonder reden weliswaar.
Het (elektrisch bekrachtigde) stuurwiel past goed in de hand en is in aangenaam aanvoelend leder gewikkeld. Al mocht wel iets meer rechtop worden geplaatst. Leder voor de stoelen is enkel voor de topversie (Executive) weggelegd. En wie het gigantische glazen schuif- en kanteldak op de verlanglijst heeft staan, moet op z'n minst uitkijken naar de Luxury Plus, het voorlaatste uitrusingsniveau.