Vorig jaar was de Fiesta aan een opwaardering toe. Nieuwe pennentrekken werden bij het ontwerp gevoegd en ook onderhuids werd de B-segmenter niet ongemoeid gelaten. Te beginnen bij het motorenaanbod. Daar mochten we de geprezen 1.0 Ecoboost verwelkomen, alsook de 1,5l diesel die we ditmaal op je loslaten.
Wie laatst aangehaalde krachtbron tussen de voorwielen verkiest kan met minstens € 15.900 op zak een bestelling plaatsen. Volstaat diens maximumvermogen van 75pk niet, dan kan je voor 20 paarden extra bij de dieselende 1,6l terecht. Daarvoor dien je een bijkomende € 1.000 achter de hand te houden, al zit er ook een uitrustingssprong tussen.
Het gamma bestaat nog steeds uit vier uitrustingsversies. In opgaande lijn spreken we over Ambiente (enkel voor de 60pk sterke 1.25i), Trend, Titanium en Sport. Een slimme sleutel (waarover straks meer) werd toegevoegd aan het tweede uitrustingsniveau, dat in prijs daalde door de airco uit de uitrustingstabel te lichten. Wil je twee deuren extra, dan kost je dat steevast € 500. De Sport wordt wel enkel als driedeurs aan de klant overhandigd.