Ook aan de binnenzijde beperken we ons tot de nieuwigheden. En die vinden we nagenoeg allemaal in de boordplank. Zo zit er bovenaan de middentunnel een nieuw scherm waarachter een herwerkte infotainmentinstallatie schuilgaat (ja, ook hier zijn ‘apps' in ontwikkeling) terwijl je voor je neus een digitale tellerplaat ontwaart. Die is nagenoeg identiek aan die uit de V40, met een vormgeving die wijzigt afhankelijk de rijmodus. Tik ‘sport' aan en de boel wordt uiteraard rood, terwijl een ecomodus je dan weer uitvoerig op je verbruik wijst.
De algemene indruk die we hadden van het binnenruim van de Volvo's blijft. De koffer kon wat groter, het zitmeubilair is uitstekend en de afwerking en materiaalkeuze zijn perfect in overeenstemming met de net-niet-helemaal-premium-positionering van het merk. Maar het belangrijkste van al: zo'n Volvo voelt nog altijd een beetje apart aan, op een goede manier.