Mercedes E 350 CDI 4Matic Exterieur

Mercedes E 350 CDI 4Matic
Bekijk 52 foto's
Door: AUTO55 09-10-2013

De 'controversiële' vouwlijn over de achterste wielkasten is niet meer en de scherpgelijnde koplampunits heeft het merk vervangen door lichtblokken uit één stuk, die een beetje doen denken aan die van de S-klasse van twee edities geleden. Ze vallen extra op vanwege de inmiddels typerende LED-dagrijlichten en flankeren een gloednieuw radiatorrooster dat een pak meer dynamiek uitstraalt dan voorheen. Met of zonder integratie van de 'ster'. Ook de bumperschilden met absurd grote (valse) luchtdoorstroomopeningen en de bewerkte achterpartij werken sfeerbepalend. Van enige ingetogenheid nu evenwel geen sprake meer. En al helemaal niet indien je een pakket van AMG bestelt.

Door wat aan de bumpers te rommelen wijzigen de afmetingen lichtjes achter de komma, zoals dat bij haast elke facelift het geval is. Maar bij het parkeren zal je geen verschil merken. Bovendien spreken we uit ervaring als we zeggen dat de E-klasse zich in zo goed als elke ondergrondse parkeergarage thuisvoelt. Niet in het minst vanwege een uitgebreid arsenaal aan sensoren en de pieptonen die erbij gepaard gaan.

In de koffer past 490 liter, of 50 eenheden minder dan in de versies zonder Bluetec-technologie. Dat komt vanwege de aanwezigheid van een extra reservoir, gevuld met een goedje dat in de uitlaatlijn wordt ingespoten om schadelijke gassen te neutraliseren. Die opoffering aan ruimte houdt weliswaar in dat de E-klasse plots in zowel de Audi A6 als in de BMW 5-reeks zijn meerdere moet erkennen. Al zullen er in de praktijk weinig klachten worden genoteerd.

Geef commentaar
comments by Disqus