We willen gerust nog even aanhalen dat elke Insignia vanaf nu recht heeft op andere wielen, een groter radiatorrooster, hertekende koplampen en andere lichtunits waartussen nu ook een breder chroomlat zit. Met dat laatste volgt Opel de stijl van de nieuwe Cascada (lees: Astra Cabrio).
De koets van de Insignia was al geen aerodynamische draak, maar het geheel klieft zich nu nog moeitelozer door de lucht dan voorheen. Vooral bij de dieselversies, die voorzien zijn van een onderste radiatorrooster met elektrisch bediende lamellen die alleen openen wanneer de motor koeling vraagt, is de verbetering merkbaar. De vier- en vijfdeursversie hebben achteraan ook nog eens een in de kofferklep ingewerkte spoiler. Die moest je vroeger specifiëren, nu krijg je hem altijd. Het resultaat is niet alleen dat de achterzijde er tussen de met LEDs uitgeruste achterlichten wat drukker uitziet, maar ook dat de Cx zakt. De berline tikt in het beste geval af op 0,25, de break - die bij Opel Sports Tourer heet - tikt 3 punten hoger af.
De Country Tourer profiteert met z'n relatief breed rubber en plasticbekleding van bumpers, dorpels en wielbogen een stuk minder van die vernieuwing. Maar met dakrails op het dak en zilverkleurige beschermplaten tegen voor- en achterbumper oogt hij alvast zoals een model in dit segment hoort. Een enkele concurrent uit dit segment (dat bijvoorbeeld ook de Passat Alltrack, Subaru Outback, Volvo XC70, Audi A4 Allroad... omvat) leent zich tot modderploeteren, maar de Insignia is daarvoor onvoldoende hoog boven het asfalt gekrikt (het scheelt nauwelijks enkele centimeter) en heeft bovendien te grote overhangen. Toch maar uitkijken met greppels en drempels dus.