Potten heeft Suzuki met de eerste generatie SX4 niet gebroken. Maar het model was wel voldoende succesvol om er een opvolger van in de showroom te parkeren. Een exemplaar dat niet langer samen met Fiat wordt gebouwd, maar wel nog steeds verkrijgbaar is met een diesel van dat merk. Een 1.6 JTD, die we hier aan de tand voelen omdat nog steeds het gros van het clienteel in dit segment kiest voor een zelfontbrander. Die heeft hier wel last van een prijshandicap. Voor minder dan € 21.799 staat hij niet in de catalogus, terwijl een eveneens 120pk sterke benzine al vanaf € 16.999 van eigenaar wisselt.
Het gamma biedt keuze uit voorwielaangedreven versies of een variant die zelf bepaalt wanneer de achterwielen ter hulp schieten, naast zowel een handgeschakelde versie als eentje die een CVT-automaat als transmissie neemt. De benzines stellen het met vijf versnellingen, terwijl de niet als automaat verkrijgbare diesels zes verhoudingen krijgen.
Een instapversie ‘Advantage' is er alleen als benzine, terwijl we hogerop in het gamma de Grand Luxe (zeg maar GL) en Grand Luxe Plus terugvinden.