Aan de binnenkant is de bloedlijn meteen herkenbaar, maar in de 3 GT zit je wel bijna 6cm hoger dan in de rest van de reeks. Zijn stuurwiel ligt prettig in de hand en de zetels bieden alle steun nodig. Van minimalistisch gedoe is hier weinig sprake. BMW verkoos voor de 3 een streng ontwerp met heel wat lijnvorming. Klassevol, maar nog een beetje te druk naar onze smaak.
Dat het centrale display niet in de console kan verdwijnen blijft moeilijk verteerbaar. De positionering ervan is anders wel goed. Het scherm is gekoppeld aan alle mogelijk denkbare systemen, rij-instellingen incluis, die je via de iDrive-knop kan raadplegen. We kunnen er inmiddels aardig mee overweg, maar het blijft soms ingewikkeld werken. Het panoramische schuifdak, waarvan enkel het eerste deel naar achter schuift, is een te overwegen optie die je van € 1.525 berooft.
Achteraan treffen we een ruime (makkelijk via de koffer neer te leggen) verstelbare achterbank met vijftien standen. Passagiers genieten er van 7cm extra beenruimte ten opzichte van zijn goedkopere broers, en je kan er minstens even ver strekken als in de 5-reeks. Hoofdruimte is er ook voldoende. Hier scoort deze auto punten.