VW Beetle Cabrio 1.6 TDI Interieur

VW Beetle Cabrio 1.6 TDI
Bekijk 13 foto's
Door: BV 18-08-2013

De nieuwe tellerpartij, specifiek gelakte inzetstukken en enkele gimmicks - zoals een optionele klokkenwinkel bovenop de plank en een piepklein opbergvakje boven het handschoenkastje uitgezonderd, doet de binnenkant van de Beetle verdacht veel denken aan die van de Golf. En bij uitbreiding aan die van zowat alle producten uit de goed gevulde portefeuille van de VW-groep. De bedieningsinstrumenten, de menustructuren ... echte verrassingen blijven uit. Dat wil eveneens zeggen dat het tergend trage navigatiesysteem wordt overgenomen als je daarvoor kiest. Maar je kan niet alles willen.

Bovenop de standaard uitvoering verkoopt VW de Beetle ook in twee beter uitgeruste versies die respectievelijk Design en Sport heten. In tegenstelling tot de vorige Kever kan je voortaan bovendien zowat uit het hele infotainmentaanbod kiezen waarop ook de Golf, de Jetta en de Passat recht hebben, en dat is best uitgebreid. Bekijken we de hele optielijst, dan stellen we vast dat het aanbod ruim is en correct geprijsd. En dat is al evenzeer in lijn met de VW-filosofie. Het Fifties-pakket dat onze testwagen torst, kost een stevige € 3.750. In die prijs begrepen zitten de zwarte kleur en kap, het rood-zwarte lederen interieur (beige kan ook), de retrovelgen, een armsteun, klimaatregeling, radio en de snelheidsregelaar.

Het plaatsaanbod aan de voorzijde is riant. Logisch, want natuurlijk perfect vergelijkbaar met dat van de Golf. Die laatste heeft ook een nagenoeg foutloze ergonomie, bouwkwaliteit en materiaalkeuze en hoewel beide producten aan andere kanten van de wereld bij elkaar gevezen worden, mag je al die positieve eigenschappen gewoon transplanteren.

Achteraan is plaats voor twee personen. In uitgeholde zetels die er niet alleen goed uitzien, maar ook nog eens goed zitten, al vinden kinderen de hoge gordellijn dan weer niet zo aangenaam. Door de aanpassingen aan de daklijn heb je ook over de hoofdruimte niet te klagen. En de klapzetels vooraan komen ook steeds weer in hun geheugenpositie terecht, wat de instap net dat stukje comfortabeler maakt met het dak gesloten. Een vijfde zitplaats is zoals eerder aangehaald niet beschikbaar.

Geef commentaar
comments by Disqus