Honda CR-V 1.6 i-DTEC City Runner Inleiding

Honda CR-V 1.6 i-DTEC City Runner
Bekijk 14 foto's
Door: BV 08-08-2013

Afgelopen jaar lanceerde Honda een nieuwe generatie van de CR-V, die al sinds 1995 de catalogus van het merk siert en het bedrijf indeelt bij één van de pioniers voor het segment. Het segment is sindsdien permanent in evolutie. In onze contreien worden nu dubbel zo veel modellen die hoger boven het asfalt uittorenen verkocht als zes jaar geleden. Maar de capaciteiten van het concept - robuuster en in staat om geasfalteerde wegen te verlaten - krijgen almaar minder aandacht. De SUV is in veel gevallen gewoon een gezinswagen met een wat stoerder uiterlijk. Dikke motoren en vierwielaandrijving zijn dan niet nodig. Een zuinige inborst en goede uitrusting eens te meer...

In het kielzog van die trend introduceerde Honda eerder dit jaar al een voorwielaangedreven 2.0l benzineversie van de CR-V. Een model dat in Europa een verwaarloosbare impact zal hebben gezien het brandstoftype. Deze nieuwe dieselversie daarentegen zal zich opwerken tot de best verkochte van het stel. Voor het zover is, moet het model natuurlijk gelanceerd worden. Dat gebeurt bij ons in november, wanneer de dealers het model ontvangen. De feestelijkheden houdt Honda achter de hand tot het Autosalon van Brussel.

Deze ‘City Runner' gedoopte voorwielaandrijver heeft nog geen prijs, maar z'n benzinebroertje heeft die wel. Die kost afhankelijk van het uitrustingsniveau € 24.999 of € 27.499 en Honda verwacht dat de dieselversie daar zo'n € 3.000 bovenuit zal torenen. Dat is in geen geval een reflectie van een agressieve prijzenpolitiek. De CR-V 1.6 CDTi zal dus met andere argumenten moeten overtuigen.

Geef commentaar
comments by Disqus