Subaru Outback 2.0D CVT Interieur

Subaru Outback 2.0D CVT
Bekijk 21 foto's
Door: BV 06-08-2013

Hoewel de Outback langs de buitenkant maar fractioneel groeide, werd langs de binnenkant duidelijk geen moeite gespaard om meer bruikbaar volume te vinden. Het resultaat mag er dan ook zijn: zowel als bestuurder als passagier geniet je een bovengemiddeld ruimtegevoel, een beetje alsof je in een grote Amerikaan mag zetelen. Het effect wordt nog wat vergroot door subtiele verplaatsingen van bedieningsinstrumenten op het stuur en van de elektronische handrem, alsook het gebruik van minder contrasterende materialen in de afwerking van de middenconsole.

De tellerpartij heeft voortaan een zwarte achtergrond en een informatieschermpje tussen de analoge klokken. Het navigatiesysteem kreeg eveneens een flinke update, maar we zijn nog steeds geen fan. Eens je de interface een beetje in de vingers hebt valt het vlot te bedienen, maar mooi vormgegeven zijn de verschillende menu's niet en de gebruikte kleuren in de navigatiemodule doen ons terugdenken aan een klein decennium geleden. Bovendien wordt het scherm niet afgeschermd van invallend zonlicht. De gebruikte materialen voor de boordplank, middenconsole en zijpanelen ogen en voelen weer een stuk beter en eleganter aan dan voorheen, maar echt op het niveau van een Audi of Volvo zit Subaru nog steeds niet.

Het zit op zich wel snor met het kwaliteitsgevoel, zeker als je de standaarduitrusting in aanmerking neemt. De Comfort krijgt binnenin al meteen automatische klimaatregeling met twee zones mee, een bluetooth car kit en een snelheidsregelaar. Een trapje hoger zorgt Luxury voornamelijk voor de toevoeging van xenon kijkers, maar het is pas de Executive uitvoering die het plaatje echt compleet maakt met lederen bekleding, het navigatiesysteem, een elektrisch schuifdak en sleuteloze toegang en dito startfunctionaliteit. Deze topversie met 2.0D krachtbron kost zonder CVT-bak € 39.995, precies € 5.000 meer dan de Comfort uitvoering.

Geef commentaar
comments by Disqus