Het komt er bij een bestelwagen in de eerste plaats op aan zo veel mogelijk laadvolume aan te bieden op een zo klein mogelijk grondoppervlak. In het geval van deze Crew Van wordt de missie uitgebreid tot het comfortabel vervoeren van de bestuurder en tot zes passagiers. De dubbele cabine, herkenbaar aan de ogenschijnlijk profielloze grote zijruiten, knabbelt uiteraard aan de laadruimte achterin en het is dan ook belangrijk te kiezen voor de juiste lengtemaat opdat de Crew Van in je behoeften kan voldoen.
De laadbreedte (max. 1765mm), minimale breedte tussen de wielkasten (1380mm) en laadhoogte (max. 1894mm) zijn voor alle versies gelijk, maar de maximale laadlengte wordt gedefinieerd door de uitvoering. In de L1 geraakt je lintmeter tot 1716mm, de L2 doet met 2175mm wat beter en de L3 kan lengtes tot 2825mm aan. Interessant om weten is dat de schuifdeur, standaard enkel voorzien aan de rechterkant trouwens, tevens 22cm breder is in deze langste variant. Het maximale laadvolume van het laadruim wordt uitgedrukt in kubieke meter en ligt tussen 5,12 m³ voor de L1H2 en een flinke 8,83m³ voor de L3H2, tevens onze testwagen.
Als gewone Van is de NV400 tevens beschikbaar als L4, nog steeds in een versie met MTM 3500kg trouwens (en dus bestuurbaar met een B rijbewijs), maar met een lengte van 6,85m is hij niet beschikbaar als Crew Van. Het enige waarom dat te betreuren zou kunnen zijn, behalve wat betreft het laadvolume dan, is het feit dat dit de enige versie is met achterwielaandrijving. En zo weet je meteen dat alle NV400 Crew Van versies op de voorwielen trekken. De laadruimte is, op wat sjorogen vanaf de Pro versie na, volledig kaal. Een Cargopack kost € 726 en voegt een onmisbare slipvrije houten vloer toe, houten binnenwanden en sjorhaken in de zijwand. Ons testmodel had dit pack niet en we hebben het geweten. Want leg maar eens lading vast zonder in een ruim dat groter is dan menig studentenkot.