Mazda voorziet drie categorieën wat de aankleding betreft, zowel voor de break als voor de berline, die overigens evenveel kosten. Onder meer bandenspanningscontrole en 17-duims lichtmetaal behoren tot het basispakket (Challenge), terwijl je voor mistlampen, elektrisch verstel-, inklap- en verwarmbare zijspiegels en een regensensor naar het € 1.800 duurdere Active-niveau wordt doorverwezen. Op het hoogste schavot (Executive) treffen we onder meer bi-xenonkijkers, koplampsproeiers, led-dagrijlichten, 19-duimers en een achteruitrijcamera aan. In combinatie met de 150pk producerende zelfontbrander en de manuele zesbak schuift deze uitvoering vanaf € 33.990 over de toonbank. Meer over de verschillende niveaus lees je in de volgende rubriek. De niet in het normale lijstje opgenomen Business Line richt zich op de zakelijke rijders en kan je enkel in combinatie met de 150pk opwekkende diesel bestellen. Hij wordt de uwe vanaf € 28.490.
Zijn ranke lijf met in elkaar lopende flanklijnen maken van de 6 best een knappe verschijning. Elegant ook. Enkel de katachtige neus oogt lichtjes agressief - de markt dicteert het immers. Tot aan de A-stijl, die ten opzichte van de vorige generatie 10cm meer naar achter is geplaatst en zowel de instap makkelijker maakt als de kijkhoek vergroot, zijn break en berline overigens identiek. De berline is echter op een 8cm langere basis gestoeld en meet 4,87m in totaal. In de 483 liter vullende laadruimte kan je weliswaar minder spullen kwijt. De tweedelige achterbank kan je makkelijk neerleggen via een hendel in de koffer.