Net als de VW Golf GTI of de Peugeot 208 met diezelfde letters achter de type-aanduiding, wil de pittige Kia vooral geen extreme sportwagen zijn. Sterker nog - de Koreanen willen ook nog eens uit het vaarwater blijven van bovengenoemde modellen. En dat levert een probleem op, want met 204pk en 265Nm (uit een 1.6l met turbo) kan Kia eigenlijk eender welke kant op. De ophanging werd aangescherpt tot ze eigenlijk te stug werd om alle oneffenheden zonder morren te verteren en er werd wat gerommeld met de sturing van gas-, rem- en stuurrespons. Toch blijft de GT voor de liefhebbers van alcoholvrij bier, suikervrije dranken of cafeïnevrije koffie. Het weggedrag verstaat alleen het saaie (en volgens de meerderheid veilige) onderstuur en je ledematen worden niet meteen door sensaties gebombardeerd. Dat geldt ook voor de soundtrack die lieft van al behoorlijk op de achtergrond blijft. Dat betekent alvast dat de GT een kind is van deze tijd. En gelukkig heeft Kia de neiging om een systeem te monteren dat motorgeluid via de luidsprekers na-aapt kunnen onderdrukken.
De prestaties kan je echter weinig aanwrijven. Vanuit stilstand naar 100km/u in 7,7 tellen is puik. Een top van 230km/u is ook niet iets waar je je voor moet schamen. De zesbak schakelt correct en het stuur heeft een vertanding die ervoor zorgt dat er levendig, doch niet overdreven agressief, op je input wordt gereageerd. De Proceed GT is dus nooit onaangenaam.