Dat Chevrolet zich in het midden van het segment begeeft is ook duidelijk wanneer we de lijst met veiligheidsuitrusting opmaken. De door ons geteste versie heeft wel vertrekhulp en afdaalhulp in het arsenaal elektronische snufjes staan, maar pakt grosso modo uit met exact dezelfde voorzieningen als eender welk ander model. Geen dodehoekwaarschuwing of intelligente snelheidsregelaars hier. Wel zes airbags (twee frontale en laterale exemplaren, aangevuld met gordijnairbags), ABS en stabiliteitscontrole, driepuntsgordels en hoofdsteunen op alle zitplaatsen en bevestigingspunten voor kinderzitjes van het Isofix-type. Voeg er nog verklikkersignalen voor het niet dragen van de gordel aan toe, en een vijf-sterren EuroNCAP crashtestscore is logisch.
De gemiddelde score (en daarmee bedoelen we alles dat in deze rubriek tussen 72 en 77% haalt, rekening houdend met de gebruikelijke uitrusting van een nieuwe auto in het segment), wordt hier verlaagd door de meerprijs die Chevrolet vraagt voor de wettelijke kit (waaronder het brandblusapparaat en de verbanddoos). Zoals aangegeven in de inleiding, rekenen we daarvoor strafpunten aan.