Aan uitgewerkte wielkasten, een opgebolde motorkap of geperforeerde flanken heeft de Golf GTI geen boodschap. Het zou ook wat overkill zijn, en daar heeft de GTI zich niet eerder aan bezondigd. Dit is evenwel de Golf die daar het dichtst bij in de buurt komt. Want terwijl het sympathiek is dat de rode accentlijn in de grille werd gerecupereerd, zijn we niet helemaal zeker van VW's keuze om die ook in de koplampunits te laten doorlopen. En omdat de meeste autobouwers ook hun krachtlabel op de flank kleven, heeft deze nieuweling dat nu ook, naast labels op de neus en de kont. Had hij die niet, dan kon je hem nog steeds herkennen aan de kieuwen in de voorbumper, de met 15 millimeter verlaagde chassisafstelling of de achterbumper waardoor twee uitlaten netjes verchroomd de ambities van de krachtbron wereldkundig maken. Al bij al goed afgewerkt en bescheiden. In de eerste categorie wat beter dan voorheen, in de tweede eerder wat minder.
Geef commentaar
comments by Disqus