Vorig jaar mocht de Jumpy op de koffie bij het EuroNCAP-comité. De jury vertrouwde slechts 3 op 5 sterren toe, net als povere resultaten wat de veiligheid van volwassen cabinebewoners (59%) en buitenstaanders betreft (26%). Inzittende kinderen hebben meer geluk met een puike score van 86 op 100, maar de vreugde wordt getemperd door de ontoereikbaarheid van de actieve veiligheidssystemen.
Op de lijst van voorzieningen staan ABS, ESP, tractiecontrole (enkel op topreeksen) en schijfremmen rondom. Voor een meerprijs van € 109 installeert Citroën een individueel regelbare passagierszetel en een plofkussen voor dezelfde persoon. Zijdelingse airbags vooraan bestel je samen met de aparte zetels op de eerste rij en maakt je alles samen € 351 armer. En ga in dezelfde zin maar door.
Bandenspanningscontrole bijvoorbeeld, met digitale weergave van het wiel in kwestie en een snufje dat binnenshuis bekend staat als Grip Control. Het systeem past de reacties van aandrijving aan de ondergrond aan, laat zich op vier modi afstellen en wordt geleverd in combinatie met vertrekhulp op hellingen.