Als we de lijst van beschikbare Citroën-bedrijfsvoertuigen er even bijnemen, komen we uit op vier modellen. Van klein naar groot de Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper. Allen hebben ze een afgeleide voor de particulierenmarkt en dus zijn ze relevant voor onze testrubriek. Ditmaal is de Jumpy Multispace aan de beurt, een bestelbus-voor-mensenvervoer die in twee maten geleverd wordt.
We kiezen voor de grootste versie, de L2H1, die in dit geval tot 8 personen naar hun bestemming kan loodsen (9 is het maximum) en daarbij 553l kofferruimte onder de bagageafdekking overhoudt.
Het goedkoopste exemplaar kost € 23.300 en draagt een 122pk sterke 2.0 HDi-dieselmotor aan boord, gekoppeld een handgeschakelde zesbak. Hoger op de vermogensladder liggen dezelfde krachtbron en transmissie, maar dan met 163 parate paarden om de voorwielen te voeden. Daar leg je minstens € 29.600 voor op tafel. Maar we maken het onszelf liever gemakkelijk en opteren voor de 2.0 HDi 163 met zestrapsautomaat. Deze variant is wel enkel in de hoogste van drie afwerkingsniveaus beschikbaar en kost minimaal € 33.616. De 125pk-versie combineren met een zelfwerkende bak behoort niet tot de mogelijkheden.