Z'n gezicht wordt gevormd door een gechromeerde dubbele visgraat die doorloopt tot aan de lichtblokken en hem zo van een vleugje agressiviteit voorziet. Een groot contrast met de braaf aandoende achtersteven, waar je evenwel kan rekenen op een standaard aangevoerde ruitenwisser en een ontdooifuntie voor de glaspartij. En terecht.
Onze lener is een grote jongen. Om de lengte op te meten heb je 5.14m lint nodig en voor de breedte 2,18m. Van as tot as tellen we 3,12m en hij toornt ruim 1,94m boven de zeespiegel uit. Niet bepaald mini dus, wat enkel voordelen oplevert voor de binnenruimte. Het parkeergemak - of eerder een gebrek eraan - is een andere kwestie. De parkeersensoren zijn gezien de omvang welgekomen, al had de installatie van een degelijke achteruitrijcamera, of van een 360° systeem zoals Nissan ons in de Qashqai liet zien, natuurlijk nog beter geweest.
In standaardtrim wordt de Jumpy aangevoerd met elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels, de vooruitrusting voor een trekhaak en 16" lichtmetaal met bandenmaat 215/60 R16 XL. Verder is ons gevaarte uitgerust met niet één maar twee schuifdeuren, een optie waar je € 484 voor bijbetaald. Dat moet je ook voor eender welke koetswerkkleur de naam waardig (€ 474).