Met een beperkte koffervolume is het des te belangrijker dat je links en rechts in het passagierscompartiment nog wat prullen kwijt kan. En dat heeft Jaguar dan weer erg goed voor mekaar. Onder de vaste rolbeugels vind je een kledinghaak, de achterzijde van het zitmeubilair heeft een opbergnet, er zijn portiervakken en een handschoenkastje waarin je ook nog wat kan verbergen. En omdat de middenconsole alleen plaats moest bieden aan een klein selectiepookje voor de automaat, heeft Jaguar er niet alleen plaats gevonden voor een sfeerlicht uitstralende handgreep voor de passagier, maar heb je er ook nog twee bekerhouders, een opbergvak onder de armsteun (waarin ook aansluitpunten voor een MP3-speler zitten) en is er ook tijdens de achterwand nog een bergruimte.
Een gerieflijke omgeving dus, en dat blijft ook zo als je plaatsneemt. Vooral in de 14-voudig verstelbare sportzetels die je stevig beetnemen maar nooit inbreuk doen aan het comfort. Tenzij je erg groot bent, al heeft dat meer met de bescheiden afmetingen van het totale compartiment te maken. Aan de rechterzijde, waar je voeten zich niet met de in aluminium gehulde pedalen moeten bezighouden, gaan de knieën dan erg dicht tegen de boordplank zitten. Die is gelukkig wel gehuld in uitstekende materialen.
Ook bestookt het interieur je niet met schier eindeloze salvo's knoppen, gadgets en gizmo's. Een aanraakscherm groepeert op een erg overzichtelijke manier de meest uiteenlopende en geavanceerde functies zonder de middentunnel te doen lijken op een controlepaneel voor de space shuttle. Wat je vaak nodig hebt, zoals klimaatregeling en audiovolume, zit wel aan je vingertoppen. En ook daar is het geheel simpel en eenvoudig te bedienen gebleven.
Voor je neus zitten ook twee perfect afleesbare ronde tellers in opstelling die net zo klassiek is als het koetswerkprofiel, maar door z'n aankleding evenmin oubollig of niet gesofisticeerd aandoet. Wel het tegendeel.
Uitstekende zetels, weinig of geen afleiding en een perfect rond stuurwiel dat fantastisch in de hand ligt, doen het beste vermoeden voor het rijgedrag, nog voor je de motor met de startknop tot leven hebt gewekt. Maar voor we de volgende rubriek aansnijden, kunnen we niet anders dan de F-Type z'n ‘party piece' aanhalen. De ventilatie-openingen bovenaan de middenconsole komen immers enkel tevoorschijn wanneer ze in gebruik zijn. Ze schuiven zacht en gecontroleerd omhoog en omlaag als ze in- of uitgeschakeld worden. Een beetje Brits excentrisme was een must.