Ook binnenin zijn er Auris-invloeden, al zijn we geneigd hier een stuk milder te zijn over die aanwezigheid. Dat komt omdat de boordplank met z'n horizontale indeling en (binnen het bereik van de inzittenden) erg degelijke en zacht aanvoelende materialen, eens wat anders is. Originaliteit vergeeft enkele kleine ergonomische imperfecties, temeer omdat ze niet eens op te tekenen zijn bij de bediening van de boordelektronica of de afleesbaarheid van de boordplank, maar er veeleer mee afgerekend moet worden bij minder frequent gebruikte zaken, als de USB-aansluiting bijvoorbeeld.
De voorste zetels zitten uitstekend en over een goede rijhouding moet je je geen zorgen maken. Zowel de stoelverstelling ging erop vooruit als de instelbaarheid in de diepte van het stuurwiel. Het lijkt dan ook weinig waarschijnlijk dat iemand gaat zitten kniezen omdat hij in de RAV4 z'n draai niet vindt.
Achteraan is het leven er een pak aangenamer op geworden. Dat komt vooral omdat je daar de vruchten plukt van de met 10cm gezwollen wielbasis. Ruimte voor de knieën is er in overvloed en met een schuiner opgestelde rugleuning, komt het comfort er in de buurt van dat vooraan.