Nissan heeft voor het gros van de aanpassingen naar z'n klanten geluisterd, maar die hadden volgens het bedrijf weinig kritiek op het uiterlijk. Dat wordt dan ook erg mild aangepast, als je enkele nieuwe kleurtjes en velgen negeert. Eigenlijk is alleen de voorste grille hertekend. Niet om er dynamischer uit te zien, maar wel om de luchtweerstand nog verder te reduceren.
Kijken we naar de afmetingen dan concluderen we dat de Leaf zich netjes in het C-segment nesteld en er probleemloos naast een Golf of 308 kan staan. De voetafdruk meet 4,44 bij 1,77m, waarvan er 2,70m tussen beide assen is ondergebracht.
Het openen van de koffer levert de eerste grote wijziging ten opzichte van z'n voorganger op. Een vernieuwde aandrijfstructuur (waarover wat meer bij rijeigenschappen) zorgt ervoor dat de lithium-ion batterij (24kWh, 48 modules) en de bijhorende laadeenheid minder plaats innemen. Daardoor is de doorlaadbaarheid (met de in gelijke delen neerklapbare achterbank) verbeterd en groeide het koffervolume van 330 naar 370l. De Leaf moet nu een conventioneel aangedreven middenklasser niets meer toegeven.