Wie het over het interieur van de 208 wil hebben, kan niet om de eigenaardige positie van de wijzerplaten heen. Die zitten niet meteen achter het piepkleine bekrachtigde stuurtje, maar horen over de bovenzijde van de velg afleesbaar te zijn. En dat gaat niet zonder boe of bah. Je moet er je zetel (en dus rijhouding) op instellen. Een 208 duurtester waar je binnenkort in onze testrubriek mee kennis kan maken, wijst uit dat daar weinig problemen mee zijn. Maar hier is de zitting één centimeter verlaagd voor een sportiever gevoel, en het zorgt er op z'n minst voor enkele personen voor dat de zichtbaarheid van de wijzertjes niet degelijk is. Het loont de moeite om even voor jezelf na te gaan in welke categorie je valt.
Kijk je over de stuurvelg heen, dan wordt je nu getrakteerd op twee platen die een erg netjes in gewerkte rode LED-strip als omlijsting kregen naast wijzerplaten waarin wat meer bling is verwerkt. De zwarte sierlijsten in dashboard en deurpanelen lopen nu aan de onderzijde over naar rood, zonder dat we vinden dat het veel bijdraagt. Een spat rood werd eveneens toegevoegd aan de versnellingspookknop en de gordels.
Aan de overwegend stoffen zetels werd net genoeg leder toegevoegd om je te doen vergeten dat je bibs eigenlijk op een geweven deel zitten. En omdat er ook organisch materiaal tegen de boordplank, in de deurpanelen en om het stuur wordt verwerkt, met contrasterend stikwerk, ben je gauw geneigd de aanwezigheid van enkele harde plastics te vergeten en minder snel over de prijs te vallen.
Met de 208 als basis is het geheel ook best praktisch. Zo zijn er bekerhouders, portiervakken, een bruikbaar handschoenkastje en past er in de koffer 285 liter bagage. Natuurlijk moet je omdat het een driedeurs is, wel wat capriolen uitvoeren om achteraan plaats te nemen, maar niet meer dan bij een ander exemplaar. Anderzijds heb je er - eens gezeten - wel een tikkeltje minder ruimte dan bij een variant met minder vermogenspotentieel. Dat is de schuld van de zetels.