Met de kleine koets en tegelijk een stevige prijs in het achterhoofd, verwacht je waar voor je geld. Gelukkig is de CR-Z van oren en poten voorzien. Regen- en lichtzintuigen, mistlampen vooraan en parkeersensoren achteraan komen als standaard, net als elektrisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels. Daar is ook telkens een richtingaanwijzer in verwerkt. Een voorliefde voor rood hebben is wel een pluspunt, want elke andere koetswerkkleur maakt je € 500 armer. Verder kan het prijskaartje niet worden opgedreven, de wegwijsoptie even buiten beschouwing gelaten.
Net als de CRX van weleer is onze testauto kort - 4,08m - en breed in verhouding, gebouwd met een spitse neus en een zeer hoog achterwerk. Vandaar ook de opgesplitste achterruit, die het zicht naar achter extra in de weg staat. En dat terwijl de vette C-stijlen al zeer weinig licht toelaten. Voorwaarts kijken en de spiegels gebruiken is de boodschap.
De rest van de invulling is intussen gekend. Maar op alles komt slijt en na drie lentes mocht er al eens aan het koetswerk worden geknutseld. De voorbumper moest er subtiel eraan geloven, de koplampen bleven niet helemaal onaangeroerd en het radiatorrooster werd vervangen door een sportiever ogend exemplaar. Achteraan siert een mini-diffuser de anders ingedeelde stootplaat en vullen knappe 17" wielen het lijstje verder aan.
Het koffervolume bedraagt slechts 207l maar kan tot 381l worden uitgebreid met de overbodige achterbank neergeklapt. Exact een liter meer dan een VW Golf met een achterbank vol kinderen slikken kan. Je kan de ruimte gemakkelijk indelen middels een afneembaar dekzeil om kleine van grote spullen te onderscheiden.