Een poging om de niet erg zachte doch goedzittende bestuurdersstoel op de gewenste hoogte te krijgen mislukt. Opel treft daarmee vooral de langere medemens. Dit gezegd zijnde laat de zitpositie niet te wensen over. De stoelen zijn fors bemeten en bieden voldoende steun. Bekledingsmogelijkheden komen in viervoud, waarvan twee in stof en twee in leder, en het laatste duo is leverbaar met verwarming en ventilatie.
Hoewel we voorin niet van een ruimtegebrek kunnen spreken, verwacht je achterin best geen mirakels inzake beenruimte. Toch laat de Cascada zich als een volwaardige vierzitscabrio omschrijven. Maar voor een tripje met vier volwassen richting Côte d'Azur zouden we zelf op zoek gaan naar andere alternatieven.
De boordplank en bedieningselementen komen bekend voor, met een een stuurwiel dat hint naar de Insignia OPC. Naar onze smaak valt de velg net iets te dik uit, maar dat mag je gerust als detailkritiek beschouwen. Terechter mokken we vanwege de gehandhaafde optiepolitiek - zelfs voor de wettelijke kit moet je € 149 bijbetalen - en de gebruikte materialen, want hoewel Opel op sommige vlakken een bank vooruit verdient, zijn de onderlinge verschillen gewoon te groot. Voor de kunststof middenconsole gelden bijna Audi-normen, terwijl de middentunnel en het zuidelijke gedeelte van het dashboard niet bepaald uitblinken in finesse. Ook wil de afwerking bovenop de boordplank, meer bepaald ter hoogte van de A-stijl, niet helemaal mee. Opslagruimtes zijn er anders wel genoeg, met onder meer plaats voor drinkflessen van 1,5l.