Zelden siert SsangYong de tabellen van deze rubriek. Maar daar komt stilaan verandering in. Omdat invoerder Moorkens het dealernet gestaag uitbreidt (nu zijn er 39 verdeelpunten) en omdat de Indiase industriereus Mahindra een miljard dollar in het Koreaanse bedrijf pompte om een modeloffensief te ontwikkelen. Dat levert ons nu al deze opgefriste Rexton ‘W' op, terwijl we de komende tijd nog twee volumemodellen mogen verwachten. Groot zal SsangYong er niet van worden: er wordt gemikt op een jaarproductie van zo'n 300.000 stuks - toch zowat het dubbele van wat er heden wordt geproduceerd.
Moorkens voert SsangYong in voor zeven verschillende landen. Meer slagkracht en betere onderhandelingen hebben er alvast voor gezorgd dat de Rexton W in prijs gevoelig lager aftikt dan z'n voorganger. In sommige gevallen zelfs tot € 10.000. De vanaf-prijs voor een achterwielaangedreven variant bedraagt nu € 24.490. Zeven zitplaatsen zijn daar reeds bij inbegrepen. Een (niet permanent) vierwielaangedreven variant is er vanaf € 28.490 en de door ons gereden topuitvoering is er voor € 31.490. Die heeft intussen een volautomatische airco, lederen zetels met zetelverwarming, parkeerhulp en een zelfdimmende binnenspiegel opgescharreld, maar er blijven ook enkele hiaten. Zo is een geïntegreerd navigatiesysteem of een achteruitrijcamera niet verkrijgbaar.