Er loopt op de Auto55-redactie geen enkele liefhebber rond van het interieur van de nieuwe Clio. Dat beschikt nochtans over aangename zetels, een standaard hoogte- en diepteverstelling van het stuurwiel en en een cabine die meer ruimte voor zowel de voorste- als de achterste inzittenden reserveert dan z'n toch al niet onaardig gedimensioneerde voorganger.
Waar het dan mis loopt? Wel, bij de aankleding. De pianozwart gelakte en met een chroomlijst omgeven middenconsole (natuurlijk gemodelleerd naar een trendy tablet-pc) voelt goedkoop aan en ziet er erg plastiekerig uit. Boordplank en deurpanelen zijn wel verkrijgbaar in verschillende kleurtjes, maar zachte kunststoffen horen niet tot de mogelijkheden ook al schreeuwt je tegen de deur rustende elleboog daar wel om. En tot overmaat van ramp heeft bij Renault iemand besloten om het stuur van zo'n grote sierlijst te voorzien dat ze ook de handpositie op kwart voor drie omvat. Zelfs als je een lederen stuur krijgt, leg je dus je voorpoten altijd op erg onaangenaam aanvoelend plastic. Wie dat bedacht heeft...
Gelukkig kan de Grantour de scoretabel bijspijkeren met rationele elementen. Zo is de laadvloer die het neerklappen van de achterbank je oplevert helemaal vlak en kan je desgewenst ook nog de passagierszetel vooraan neerklappen. Ideaal voor een Ikeabezoek. Het laadvolume bedraagt hoe dan ook 443l, wat er liefst 143 meer zijn dan de berline. Maximaal past er 1.380l in.