Van bij het instappen overvalt ons het dubbele gevoel dat we krijgen aan boord van zowat elke Ford van het afgelopen jaar - de Mondeo even buiten beschouwing gelaten. Net zoals in de Focus of de Fiesta treffen we veel plastic aan boord en een druk vormgegeven middenconsole. Ook mocht het stuur iets meer rechtop. Goedzittende zetels, een degelijke algemene bouwkwaliteit en voldoende ruimte om de inzittenden op een comfortabele rit te trakteren belichamen de positieve keerzijde. De cabine is zelfs riant te noemen, rekening houdend met de afmetingen van het beestje. De zitpositie is hoger dan in de Fiesta en ademruimte voor de benen en het hoofd is er des te meer.
Zoals je uit de bijhorende fotoreeks kan opmaken zijn er voldoende zetelconfiguraties mogelijk om het één en ander mee te sjouwen in samenspraak met het aantal gewenste zitplaatsen. En met de ongelijk opgedeelde achterbank (60:40) neergeklapt en hetzelfde verhaal voor de passagiersstoel, ontstaat een vlakke laadvloer voor voorwerpen tot 2,34m in de lengte. Onder de laadvloer schuilt overigens nog een extra ruimte voor meer waardevolle spullen. Van een gebrek aan opbergvakken mogen we in de B-Max niet klagen.
De B-Max staat ook te boek als de eerste Ford in Europa met SYNC aan boord. Dit stembediende systeem integreert verscheidene elektronische toepassingen en is verkrijgbaar in meer dan één optiepakket of indien je het hoogste uitrustingsniveau Titanium bestelt (€ 21.050). Hetzelfde geldt voor een AUX- en USB-aansluiting. Een GPS-systeem zit trouwens in geen van de drie uitrustingsniveaus inbegrepen.