De DS3 is al van bij z'n lancering standaard voorzien van zes airbags en remassistentie en stabiliteitscontrole. De passagiersairbag is uitschakelbaar met de contactsleutel als je die zou willen uitschakelen voor de montage van een kinderzitjes. Voor de voorste inzittenden zijn er driepuntsveiligheidsgordels met spanners en spankrachtbegrenzers en achteraan is het hetzelfde verhaal, al moet de middelste inzittende het daar stellen met een conventioneel exemplaar (zonder spanner).
Op de EuroNCAP crashtests haalde de DS3 een score van vijf sterren binnen. In 2009 weliswaar. Sindsdien zijn de normen van het veiligheidsinstituut al een paar keer bijgesteld. Of dat concreet voor de DS3 gevolgen zou hebben, is onduidelijk. In elk geval vinden de Fransen het overbodig om op de dakbogen na extra veiligheidssystemen te voorzien. De ingenieurs hebben er vertrouwen in dat de stijlen ook zonder versterking voldoende weerstand tegen een koprol bieden. In elk geval is de efficiëntie groter dan een eenvoudige rolbeugel.