De rechtopstaande boordplank verraadt onmiddellijk verwantschap met onze favoriete sportwagen van vorig jaar, de GT86. Het geheel is sober maar tegelijk netjes vormgegeven en werd in dit geval gedeeltelijk in een leder jasje gewikkeld (mét contrasterende stiksels). We wanen ons bijna in een Lexus, al blijven vreugdekreten uit nadat we de ietwat gebrekkige materiaalkeuze voor de rest van het interieur in rekening hebben genomen. Hard plastic en een niet erg naadloze afwerking plaatsen hem dan ook lager op de lijst dan enkele Duitse (en veeleer duurdere) tegenhangers. Maar wie blauwe schijn fantastisch vindt mag nu alvast naar de verdeler hollen. We baden er namelijk in.
Ook gezien in de GT86: een digitaal klokje voor nostalgici. Hoewel vaker (en terecht) omschreven als een esthetische misser, kunnen we het kleinood moeilijk als een stoorzender beschouwen. Al zijn er wel van die aard. Miskleumen uit de ergonomische hoek herkennen we in de resetknopjes naast de tellers en een (naar onze smaak) te laag geplaatste hendel waarmee je de snelheidsregelaar bedient. Makkelijk bereikbare knopjes op de voor- of achterzijde van het stuur maken zoiets tegenwoordig overbodig. Ook hadden enkele tussenstanden voor de stoelverwarming niet misstaan. Nu kan je kiezen tussen koud en warm, zonder meer.
Verdere kritiek blijft uit, afgezien van de beperkte hoofdruimte achterin. Want er valt ook goed nieuws te rapen. Zo profiteren inzittenden op de 60:40 achterbank van 2cm extra knieruimte en is de cargoruimte 5cm langer. Als bestuurder zit je als snel zoals het hoort, met voldoende plaats aan boord voor de knieën. Bovendien laat de afleesbaarheid van de instrumenten niet te wensen over. Het met leder beklede stuurwiel ligt prettig in de hand en is correct bemeten. Dat maakt het rijden des te aangenaam. Wie hybride kiest krijgt automatisch slimme toegang, automatische airco in 2 zones en het zichzelf uitwijzende Toyota Touch audio- en Touch&Go navigatiesysteem meegeleverd. We zien ook een trio 12V-aansluitingen en een AUX-ingang. Een pluim verdiend.