De boordplank van de CC kreeg in 2011 al een opgefrist uitzicht. VW kon het zich dan ook veroorloven om de zaken grotendeels te laten zoals ze waren; enkel een bruin kleurtje en de inlegplaatjes in gelakt hout zijn vermeldenswaardige (optionele) nieuwigheden. Het geheel doet sterk denken aan de binnenkant van de Passat (daar gaan we weer), met die uitzondering dat het allemaal wat luxueuzer mag zijn. Spannend, laat staan exclusief oogt de CC langs binnen niet, maar het is best interessant te zien hoe VW met een erg beperkt aantal aanpassingen en enkele goed doordachte keuzes inzake afwerkingsmaterialen de zakelijke boordplank van de Passat op een hoger niveau heeft weten tillen. Reken daarbij een ergonomie die als vanouds weinig opmerkingen behoeft en je kent meteen de reden waarom we nogal kort van stof zijn ter zake.
Standaard biedt de CC plaats aan vier, maar je kan ook voor vijf zitplaatsen kiezen. Dat is één van de vele opties in de lijst; al levert VW een behoorlijk complete basisuitrusting mee. In onze testwagen konden een alcantara interieur (€ 1.589) niet ontbreken, evenmin als een achteruitrijcamera (€ 379), iPod aansluiting (€ 190) en dergelijke meer. Klimaatregeling en een eenvoudige geluidsinstallatie zijn standaard; een lederen stuurwiel, panoramisch hefdak, snelheidsregelaar, parkeersensoren en navigatie zijn dat niet. Het gros van de courante opties kan je bestellen in voordeligere pakketten.
De fraaie coupélijn die de CC siert mag dan wel optisch versterkt zijn door de verchroomde, ten opzichte van het dak wat boller lopende deurlijn, toch kon VW enkele typische onhebbelijkheden eigen aan het concept niet helemaal vermijden. De relatief zwak klimmende deurlijn bemoeilijkt de instap vooraan, waar grotere medemensen vaker dan hen lief is onzacht in aanraking komen met het koetswerk. Achteraan kan het lage dak dan weer als hinderlijk ervaren worden door grote passagiers, al bleven de klaagzangen uit het achtercompartiment eerder gedempt tijdens onze intensieve testweek. Dat de vrede er bewaard bleef is wellicht vooral te wijten aan de lage zit en diep uitgesneden zetels. Deze bieden een voortreffelijk zitcomfort, maar evengoed is een dergelijke opstelling niet bepaald ideaal bij het in- en uitstappen voor diegenen die minder goed te been zijn.