Zoals gesteld in de inleiding veranderde er niet zo heel veel aan het uiterlijk van Audi's middelste Q. Jawel, de lichtblokkenleverancier kreeg het obligate bezoek van Audi's stijlbrigade en ook de imposante grille werd andermaal geperfectioneerd. Weinig vermeldenswaardig nieuws dus, wat echter niet wegneemt dat de Q5 nog steeds een behoorlijk elegante suv blijft. Die zich daarenboven moeiteloos weet te handhaven tussen zijn concurrenten en nog steeds geen enkele moeite hoeft te doen om zijn verwantschap met de rest van de vloot uit Ingolstadt te bewijzen.
Onze testwagen werd geen optioneel stijlpakket aangemeten en dat zagen we niet bepaald als een nadeel. De Q5 is in zijn standaardlivrei al een erg gedistingeerd heerschap, met de wielen nadrukkelijk op de hoeken gepositioneerd, een forse wielbasis van 2,81m, een lijnenspijl waar het sérieux van afstraalt en een erg imposante neus. Audi voorzag deze keer een Mayabruin metaalkleurtje, achttienduimers die een maatje groter zijn dan de standaardexemplaren en xenon kijkers die tevens zijn uitgerust met led dagrijlichten (€ 1.265). En een kleurmodule, waarbij de Duitsers in ruil voor € 478 de bumpers en onderste delen van de deuren mee in de koetswerkkleur spuiten.
Voor liefhebbers van cijfers en gewichten geven we tenslotte volgende waarden mee: Het dak staat 1,65m van de grond en tussen de twee muren van je garage moet minimaal 1,90m vrije ruimte zitten wil je de 4,63m er handmatig induwen. Reken wel op een leeggewicht van 1.755kg. De koffer slikt nog steeds een nette 540 liter, een waarde die met de achterbank plat oploopt tot 1.560 liter.