Van een ingewikkelde knoppenmolen is hier geen sprake. Peugeot opteerde in de plaats voor een hoog gepositioneerd aanraakscherm om onze ergonomische noden te bevredigen. En dat is hen gelukt, ware het niet dat de zittingen te kort komen en het zicht op de (nog hoger geplaatste) tellerpartij vanuit bepaalde ooghoeken door het piepkleine stuurwiel wordt verstoord. Andere perikelen komen in de vorm van een sloom ingesteld (optioneel) navigatiesysteem, een gebrekkige steun voor de linkervoet en de ietwat lompe versnellingspook.
We herhalen nog eens dat de cabine ruimer is geworden en dat men daar achterin de vruchten van plukt. Niet dat er daardoor van een overaanbod sprake is, maar er worden wel punten mee gescoord. En deze 208 heeft nog enkele andere aardigheden in petto. Aangepaste binnenverlichting met LED-signatuur bijvoorbeeld, eigen aan de Allure en een leuke bijdrage aan een toch wel erg sfeervol ingerichte auto. Want er is over nagedacht. En het geheel opgeleukt met een paar USB-poorten en digitale kaarten voor Europa. De afleesbaarheid van de displays staat op het niveau van dat van een Audi A1, het ontwerp is licht verteerbaar en het ministuurwiel kan op enorm veel sympathie rekenen. Dat de 208 in de kleren gaat zitten had u wellicht al door.