Breaks worden doorgaans gekozen vanwege hun praktische voordelen ten opzichte van een vier- of vijfdeursmodel. Een lage laadhoogte is daarbij vanzelfsprekend welgekomen. In dit geval ligt die op 62cm vanaf de grond gemeten, en dat is goed nieuws. Maar er is meer te melden. Het scheidingsnet en de bagageafdekking kan je in het compartiment onder de vloer kwijt, de kofferklep laat zich elektrisch bedienen met een druk op de knop -een handigheid die erg van pas komt na het wekelijkse bezoek aan de supermarkt- en de achterruit kan afzonderlijk worden geopend. Een aanpasbaar bevestigingssysteem met meerdere steekelementen voor het laadvlak vind je in het betalende vak terug.
Zoals aangehaald in de vorige rubriek geniet de Touring van een hogere daklijn dan zijn minder utilitair ingestelde broer, waardoor de iets langere passagiers er hun voordeel uithalen. Als bestuurder zit je onverrassend uitstekend -al konden we bij momenten wat meer zijdelingse aandacht gebruiken- en kijk je uit op een boordplank die niet bepaald overloopt van vernieuwing. Geen echte missers te melden, maar het blijft een strikt serieuze bedoening. Ook wat de extra's betreft. Zaken als cruise control, automatische airco en neerklapbare hoofdsteunen behoren tot een eerder genoemd pakket en bevestigen de wrekkige optiepolitiek bovenop een stevige basisprijs. De vos verliest zijn streken niet. Andere concrete voorbeelden zijn lederen bekleding (€ 1.230), sleutelloze toegang (€ 600), zetelverwarming vooraan (€ 380) en bluetooth (€ 360). Navigatie bedienen en handenvrij bellen doe je ook pas nadat je € 1.400 voor het Connectivity Pack hebt neergeteld.