Wie op zoek is naar elke laatste centimeter binnenruimte, mag z'n meetlat wel weer opbergen. Een SUV springt nu eenmaal minder efficiënt om met binnenruimte dan een monovolume (als de Meriva) of een simpele break. De ruimte tussen de kofferklep en de achterbank bedraagt niet meer dan 73cm en er past 356l in de koffer. De achterbank laat zich natuurlijk wel neerklappen. Dan kan je stukken laden die tot 1,43m lang zijn en stijgt het laadvolume tot 1.372l als je tot tegen het dak stapelt.
Opel biedt ook hier optioneel zetels aan met een orthopedische goedkeuring. Een praktijk die VW overigens op z'n nieuwe Golf heeft overgenomen. Ze zijn met een prijskaartje van € 250 ook best democratisch geprijsd, alleen waren we er ditmaal minder mee in de wolken dan in het verleden. En er zijn nog wel punten van kritiek. Zo zien de kunststoffen er wel goed uit, maar zijn ze op sommige plaatsen nog onaangenaam hard. En het bedieningssysteem van het merk met z'n zondvloed aan knopjes en -vooral- een onlogische functieverdeling tussen verschillende draaiknoppen kan ons nog steeds niet bekoren. Als we al helemaal aan het muggenziften gaan, had de positie van het stuurwiel ook wat verticaler gemogen. Gelukkig zorgt een uitgebreide verstelmogelijkheid er wel voor dat je je geen zorgen om een goede rijhouding hoeft te maken. Achteraan beschouwen we het plaatsaanbod als gemiddeld, met de ruimte ter hoogte van de knieën als grootste meevaller, dankzij een wat meer verticale zithouding.
Net als aan de buitenzijde, oogt het geheel binnenin wat druk. Er is kwistig gestrooid met sierranden en stiknaden. Je hebt de mogelijkheid om het geheel aan stevig kleurinfuus te leggen en zelfs de boordplank van een lapje vrolijk ogende kunststof te voorzien. Niet alles is even geslaagd, maar er zijn erg smaakvolle combinaties beschikbaar en Opel biedt je op z'n minst de keuze. De boordplank is helemaal gedompeld in Opel-DNA en dat is voor de homogeniteit van het gamma ook een opsteker.