Aan de binnenzijde werd evenmin veel geschipperd. Aan de materiaalkeuze en afwerking werd geschaafd. In de topversies word je nu langs alle kanten, met inbegrip van bovenaan, met fijn schots leder omringd. Onmogelijk te zien, maar best een aardig detail is dat de fabrikant daar als enige ter wereld uitpakt met een CO2-arm proces. En er is nog meer mooi materiaal. De sierlijsten zijn uitgevoerd in echte materialen. Hier geen namaak fineer of carbon, wel het echte spul zoals het hoort. Denk er wel goed over na, want de ganse gigantische middentunnel is ermee bekleed. Op sommige versies loopt die overigens door naar achter waar die twee individueel instelbare comfortzetels van elkaar scheidt. Eveneens nieuw is dat, en het geeft de Range Rover meer slagkracht in de strijd met conventionele limousines.
Door intelligenter met de beschikbare ruimte om te gaan, worden er achteraan enkele centimeters gewonnen. De beenruimte zwelt met 12cm terwijl er bij de knieën 5cm bij kwam. Beiden waren erg welkom en katapulteren de Range Rover nog steeds niet in de topklasse. De rijhouding is dat dan weer wel, met ruime verstelmogelijkheden van zowel stuur als zitmeubilair en zetels die een uitgelezen balans bieden tussen steun en comfort. 450km over ruw terrein is voor uw rug niet meer vermoeiend als even over en weer naar de bakker. Typisch Range. Even typisch is de beperkte voetruimte vooraan, en die is ook gebleven.
De kaarten die het navigatiescherm toont, kunnen nog steeds een opfrisbeurt gebruiken, maar Land Rover haalt op z'n minst het maximum uit het aanraakgevoelige scherm. In een serie perfect heldere menu's steken de Britten zo veel functies weg dat het aantal knoppen en schakelaars aan de binnenzijde met de helft beperkt kon worden. En je mist er niet één.
Uw oren kan u daarentegen vermoeien zo veel u wil. Wind- en motorruis zijn erg beperkt zonder daarom opnieuw de norm te stellen, maar als u (diep) in de buidel tast voor een Meridian geluidsinstallatie zal u daar helemaal niets van merken. Liefst negenentwintig - we schrijven het voluit omdat u anders wellicht denkt dat het een tikfout is - luidsprekers laten hun fijne klank het leefruim instromen.