De verantwoordelijke binnenhuisarchitecten mogen een pluim in hun hoed steken. Het merk beloofde een modern ontwerp en levert ook af. Geen vooruitstrevende lijnen, maar een simpele doch hedendaagse basis die meer dan voldoet. Onder de façade schuilt wel nog steeds een noeste werkman. Je kan een hoop spullen kwijt onder het handschoenkastje en de interieurpanelen verdragen het nodige misbruik. Wat ook wil zeggen dat de solide materialen hard aanvoelen. Bovendien kan de aanwezige isolatie het dieselgeluid niet weerhouden om de cabine binnen te dringen. Op zich geen probleem allemaal - VW's Amarok vertoont immers dezelfde eigenschappen - ware het niet dat Isuzu letterlijk beweert dat haar D-Max het comfortgehalte van een personenauto evenaart (en zelfs overtreft). Dat had men beter niet gedaan, ondanks de frisse tekenstijl en goedzittende zetels.
Hoofd- en beenruimte is er voldoende, zowel voor- als achteraan, en de instap vereist weinig moeite. Het basismodel beschikt over centrale vergrendeling, elektrisch bedienbare ruiten, een dag/nacht binnenspiegel, isofix-bevestigingspunten en een 60/40 neerklapbare achterbank. Onze LS presenteert daarnaast nog een radio met CD-speler, betere luidsprekers, airconditioning, leder voor het stuur en de versnellingspook alsook audiobediening aan het stuur. Het multi-informatiescherm past eveneens in dat rijtje maar lijkt eerder een uitbesteedde taak. Een kleine smet op een verder netjes afgewerkt interieur.