In tegenstelling tot wat men zelf beweert, heet Daihatsu en niet Isuzu het oudste Japanse automerk te zijn. Al is daarmee ook gezegd dat onze testwagen heel wat bagage met zich meedraagt. Goed voor de populariteit, zou je denken, al lijkt de constructeur het grote publiek niet mee te krijgen. Enerzijds omdat de D-Max als enige auto-achtige in de brochures prijkt, anderzijds omdat het merk zich vooral op degelijkheid richt en minder op de kleinere dingen in het leven. Tot nu, zegt men.
Het vorige model heeft ruim 2 miljoen nieuwe eigenaars opgespoord, dus moet de nieuweling nog beter doen. Verkopers kunnen je drie koetswerkvarianten voorschotelen: een Single Cab met twee deuren, een Double Cab met vier deuren, en ook een Extended Cab, die de B-stijl achterwege laat en een stel zogeheten zelfmoordportiertjes voorziet. Het is tevens de enige uitvoering die je niet enkel als achterwielaandrijver kan bestellen.
Het topmodel van de bende presenteert onder meer leder voor de binnenkant, automatische airco, audiobediening op het stuurwiel en een bestuurderstoel die zich elektrisch laat instellen. Prijzen starten bij € 21.690 voor een Single Cab, € 26.690 voor een Extended Cab en € 27.990 voor een Double Cab. Wij gaan voor de laatste soort in LS-uitvoering, met inschakelbare vierwielaandrijving, die je vanaf € 31.990 kan bestellen.