Afhankelijk van de gekozen versie is de D-Max ongeveer 5,30m lang, 1,80m hoog en al even breed. Hoewel de Single Cab daar op alle vlakken vanaf wijkt - zij het langer, lager en smaller - blijft de wielbasis van 3,09m overal gelijk. Wat uiteraard niet geldt voor de laadcapaciteit. Een Double- of Extended Cab kan tot 1.055kg meezeulen; een Single Cab telt daar nog eens 100kg bij, in een laadbak van 2,30 op 1,57m. De cargoruimte van ons testexemplaar, met plaats voor vijf, meet 1,48 op 1,53m. Ten opzichte van de vorige D-Max is de koetswerkstijfheid er met 42 procent op vooruitgegaan.
Ons testexemplaar profiteert bovenop de standaarduitrusting van verscheidene opwaarderingen aan binnen- en buitenkant. In deze rubriek passen bumpers in koetswerkkleur, een beetje chroom, elektrisch verwarmde en -regelbare buitenspiegels, aluminium zeventienduimers en achterlichten volgens LED-signatuur. En nu hop naar de leefruimte, want daar is het Isuzu voor een groot deel om te doen.