Voor liefhebbers van afkortingen is het veiligheidsluik van de technische fiche pure poëzie. Het remsysteem omvat naast de gebruikelijke antispin- en antiblokkeermodule ook stabiliteitscontrole, maar daarnaast eveneens onder- en overstuurcontrole, noodremhulp, heuvelstarthulp om te verhinderen dat je achteruit bolt bij het vertrekken en een elektronisch differentieel dat je door middel van de remschijf van het voorwiel aan de binnenkant van de bocht houdt.
Daarnaast heb je recht op anti-whiplash-hoofdsteunen vooraan, driepuntsgordels met spanners en spankrachtbegrenzers op alle zitplaatsen en op de buitenste zitplaatsen achteraan passen kinderzitjes met een Isofix bevestiging. Tegen een bescheiden meerprijs kan je de Isofix-voorziening ook bestellen op de zetel rechts vooraan en wie wil kan achteraan nog twee zijdelingse airbags laten monteren, bovenop het standaardpakket van zes plofkussens. Eveneens in de optielijst staan actieve verlichting die zich aanpast aan de wegsituatie en een systeem dat bij de kans op een ongeval (wanneer sensoren iets opmerken of de bestuurder een verdacht paniekmanoeuvre uitvoert) de gordels voorspannen.
De lijst der toebehoren heeft wel overigens veel meer veiligheidsspul in de aanbieding. In feite zijn alle snufjes die vandaag op de markt wel ergens beschikbaar zijn, ook op deze S6 verkrijgbaar. Onze testwagen pronkt zo met onder meer een adaptieve snelheidsregelaar met ingebouwde remfunctie, die erg alert opereert en je tot stilstand brengt om daarna ook terug te vertrekken als de baan weer vrij is (€ 3.836). Ook een weergave van de snelheidsbeperkingen zit erop die, via een camera, verkeersborden leest en de informatie in de wagen overneemt (€ 182).